سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رهسپاریم با ولایت تا شهادت

در یک تحلیل و واکاوی منطقی و به دور از جنجال های سیاسی می توان فهمید که شورای نگهبان قصد حذف جناحی در عرصه انتخابات را ندارد ؟! اگر خلاف این را باور داریم باید به حکم عقل بپذیریم که شورا درصورتی می تواند جناحی فکر کند که اصلاح طلبان را فله ای تأیید نماید !! زیرا در این صورت با تعدد کاندیدا در جریان اصلاح طلب روبرو شده و آرای آنان شکسته و در نتیجه موجبات پیروزی رقیب فراهم میشود ؛ حال عکس این اتفاق افتاده یعنی تعداد کاندیداهای ارزشی در یک حوزه انتخابیه بیشتر از عدد کاندیداهای اصلاح طلب است پس همه سرمایه اصلاح طلبان می تواند متمرکز شود و بر تعدد و تکثر کاندیداهای ارزشی غالب شوند نظیر آنچه در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد که آقای عارف کنار رفت و همه ظرفیت اصلاح طلبان به حمایت از آقای  روحانی برخاست و آن سوی رقابت هم تعداد اصولگراها زیاد بوده والحمدالله همه هم احساس تکلیف نموده و حاضربه ائتلاف نیستند !!و نتیجه روشن است !! حال چرا با این استراتزی همچنان به شورای نگهبان می تازند ؟!

1. این حمله یک تاکتیک سیاسی است یعنی فرار به جلو برای مظلوم نمایی تصنعی و حیله ای برای کسب رأی بیشتر بخش خاکستری جامعه است. چون این پالایش و حذف رقبای کم خاصیت و پر ضرر به نفع پیروزی آنهاست و تعدد کاندیداهای ارزشی به این پیروزی شانس بیشتری می بخشد!

2. شورا اهل محاسبه گری نیست اهل اجرای حکم الهی است و لذا ناصالحان را از رقابت خارج می کند و از قضا این ناصالحان جزو دوستان اصلاح طلب هستند و این اتفاق برای اصلاح طلبان به مثابه شمشیر دودم است ( دو سر سود است ) هم دستاویز حمله به شوراست و هم از قضا فرصت اجماع و اتفاق آراء جبهه آنهاست.

3. اگر اصلاح طلبان واقعاً پایگاه اجتماعی دارند بهترین فرصت و شرایط را دارند تا با این تعداد کاندیدای تأیید صلاحیت شده به تصاحب اکثر کرسی های مجلس شورای اسلامی دست یابند زیرا عدد کاندیداهای ارزشی با احساس تکلیف در هر حوزه بیشتر از عدد اصلاح طلبان است و زمینه ائتلاف در آنها بیشتر است چون به دنبال آرمان های سیاسی خود هستند و این طرف احساس تکلیف ها اجازه ائتلاف نمی دهد !!!

با این وصف شورا مستحق تقدیر است نه ناسزا ؟؟؟ ولی ریشه این ناسزاگویی ها در دلسوزی و مرثیه سرایی واقعی این طیف ندارد بلکه مکری است که در سر دارند !! زیرا با این کار می دانند که اولاً خیلی خوش بحالشان شده و ثانیاً با این حملات از یک طرف آراء مطرود را به نفع خود میخرند و از سوی دیگر با این بهانه به شورا هم می تازند تا به نیات براندازانه خویش نائل شوند و ثالثاً اگر هم به جهت فقدان پایگاه اجتماعی در بین مردم شکست خوردند ادعا کنند که چون افرادشان رد صلاحیت شدند در رقابتها شکست خوردند لذا این یک تاکتیک فریب است که با حمله به شورای نگهبان کلید خورده است !!؟

 

 


ارسال شده در توسط بابا احمدی